Omgaan met agressieve klanten

Omgaan met agressieve klanten


Medewerkers van allerlei bedrijven kunnen tijdens het werk geconfronteerd worden met agressie. Hoe ga je om met fysieke of verbale agressie op de werkvloer? Agressie heeft een enorme impact en is onacceptabel. 360Veiligheid leert u hoe agressie te voorkomen en hoe effectief om te gaan met agressieve klanten.
Doelgroepen omgaan met agressieve klanten
Deze training is bedoeld voor  medewerkers die contact hebben met klanten.
Medewerkers van winkels, woningbouwcoöperaties, uitzendbureaus, schoonmaakbedrijven, incassobureaus, energieleveranciers, verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, etc..
 
360Veiligheid is gespecialiseerd in agressietrainingen, wij trainen u op de juiste wijze en maken programma's op maat omdat elke situatie anders is.


Agressie leren herkennen

Hoe herken je agressie? Agressie is vrijwel altijd grensoverschrijdend gedrag, maar wat is nou precies de grens? Afhankelijk van de situatie zijn er meerdere soorten ‘ruimten’ met elk een eigen grens.
1.     Intieme ruimte: deze ruimte is voorbehouden aan een kleine groep mensen uit je directe omgeving, bijvoorbeeld je gezin. 
2.     Persoonlijke ruimte: in deze ruimte bevinden zich de interacties tussen twee mensen die elkaar kennen en vriendschappelijk met elkaar omgaan.
3.     Sociale ruimte: dit is een relatief kleine ruimte waarin sociale interactie gewenst is, maar zonder fysieke nabijheid. Men zegt elkaar gedag of maakt oogcontact. Voorbeelden zijn winkels of wachtkamers.
4.     Publieke ruimte: dit is de openbare ruimte waar men anoniem is. In deze ruimte zullen mensen over het algemeen contact vermijden. Men kijkt elkaar niet aan en groet elkaar niet (binnensteden, pretparken)

360Veiligheid is gespecialiseerd in agressietrainingen en leert u agressie te herkennen en technieken toe te passen waardoor u zoveel mogelijk controle heeft op uw primaire reactie. Wij maken programma's op maat omdat elke situatie anders is.  Het herkennen van agressie en correct handelen resulteert in agressie reducerend optreden.
 
 

Programma omgaan met agressieve klanten

Ons programma biedt altijd maatwerk, want elke klant en situatie is anders. Een aantal onderwerpen komen altijd terug in de agressietrainingen, dit is de basis van de trainingen. 
 
Wij besteden altijd aandacht aan:
 
  1. Houding en uitstraling
  2. Soorten communicatie
  3. Kennis van verschillende conflicthanteringstijlen
  4. Persoonlijke veiligheidstechnieken
  5. Hulp vragen en bieden

 

Doelgroep training omgaan met agressieve klanten

De training omgaan met agressieve klanten kan gegeven worden voor vele branches. De training is ontworpen voor die branches die te maken krijgen met agressieve klanten. U kunt hierbij denken aan: Baliemedewerkers, Winkel en Horecapersoneel, Uniformberoepen, Zorginstellingen, Onderwijsinstellingen etc. 

 

Duur van de training omgaan met agressieve klanten

De basis van de training omgaan met agressieve klanten is 1 dagdeel van 3,5 uur. In deze training leert u de basis vaardigheden, zowel in theorie als in praktijk. We kunnen de basistraining uitbreiden met 1 dagdeel van 3,5 uur. In dit 2e dagdeel kan een professionele acteur onderdeel uitmaken van het programma. Dan passen de het eerder aangeleerde theorie toe in de praktijk. Dit praktijk gedeelte wordt altijd als zeer waardevol ervaren.

We bieden 2 programma's aan: 1x 3,5 uur en 2x 3,5 uur. 

 

Prijzen van de training omgaan met agressieve klanten

De prijzen van de training hangt mede af van het maatwerkprogramma, wij maken graag een passende offerte op maat voor u

 

Interesse in de training?

Dan kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via de contactpagina of ons bellen op nummer 026-2136030. Wij staan graag voor u klaar.